Vyhledávání odpovědí

Oblast:
Kategorie dotazu:
Dotaz:
Klíčové slovo dotazu:
Konkrétní znění dotazu:
Odpověď nebo zvažovaná varianta:
Konkrétní případ dotazu či jeho odpověď/komentář:
Hledání odpovědí dle jejich základních údajů
Klíčové slovo dotazu konkrétně: Konkrétní vyhledávání hledá přesnou shodu, ale lze využít znak '%', který zastupuje libovolný počet libovolných znaků, a znak '_', který zastupuje jeden libovolný znak, např. lze použít "%ce" pro nalezení všech odpovědí, které používají klíčové slovo končící na "ce".
Odpověď nebo zvažovaná varianta konkrétně: Konkrétní vyhledávání hledá přesnou shodu, ale lze využít znak '%', který zastupuje libovolný počet libovolných znaků, a znak '_', který zastupuje jeden libovolný znak, např. lze použít "%věty%čárk%" pro nalezení všech odpovědí, které v textu odpovědi nebo zvažovaných variantách obsahují slova "věty" a "čárk" v tomto pořadí, přičemž mezi slovy může být libovolný počet libovolných znaků.
ID odpovědi:
ID zadejte buď jen číslem (např. 36), nebo číslem, které předchází znak '#' (např. #36).
Varianty:
Hledat v odpovědi:
Stav anotace:
Zkontrolováno odborníkem:
S detailní anotací:
Vytvoření od data:
Vytvoření do data:
ID klíčového slova:
ID související odpovědi:
Vyhledat
Zadejte ID odpovědi buď jen číslem (např. 36), nebo číslem, které předchází znak '#' (např. #36).
Hledání odpovědí dle jejich atributů
Jazykový zdroj:
Poprvé popsáno zde:
Poprvé popsáno v odpovědi s ID:
Vyhledat
Zadejte ID odpovědi buď jen číslem (např. 36), nebo číslem, které předchází znak '#' (např. #36).
Kdy poprvé popsáno, není-li v příručkách:
Kde popsáno:
Historie a změny popisu tohoto jevu:
Kam odkazujeme:
Hledání odpovědí dle jejich detailní anotace
Volba okna:
Volba tabulky: Nejprve zvolte okno.
Volba položky: Nejprve zvolte tabulku.
Volba hodnoty: Nejprve zvolte položku.
Zvolte pouze úroveň, kterou požadujete. Např.: volba položky bez vyplnění její hodnoty vyhledá všechny odpovědi, které používají v detailní anotaci danou položku s libovolnou hodnotou.
Možnosti řazení odpovědí
Způsob řazení:
Sloupec řazení:
Použitý filtr ID klíčového slova: #3369 [telefon].
Použité řazení Řadit: Sestupně. Dle: Datum vložení do systému.


položek: 5, 10, 20,
strana: 1/1, položky: 1-9/9
Stav:
#13329
Užití:
1 1 0
Dotaz: Telefonické jazykové poradenství
Konkrétní dotaz: Volá do jazykové poradny hodně lidí?
Klíčové slovo: telefon
Odpověď: Zájem o telefonické poradenství je soustavný, jeho intenzita různá, nižší vytížení poradny bývá například o letních prázdninách. Průměrně během jednoho dopoledne (v čase 10–12 hod.) do jazykové poradny zavolá 15–20 zájemců o radu, často s více dotazy.
Poslední užití: 16.6.2022
Atributy odpovědi

Graf užití odpovědi

Poprvé odpovězeno: ? Naposledy odpovězeno: ?
Stav:
#13323
Užití:
1 1 0
Dotaz: Telefonické jazykové poradenství
Konkrétní dotaz: Byl jsem zvyklý, že jazyková poradna funguje i odpoledne. To už neplatí?
Klíčové slovo: telefon
Odpověď: Jazyková poradna funguje každý všední den dopoledne, mezi 10. a 12. hodinou. Odpolední jazykovou poradnu roku 2020 nahradila nově spuštěná Databáze jazykových dotazů, v níž je možné vyhledávat odpovědi na nejrůznější jazyková úskalí.
Poslední užití: 25.5.2022
Atributy odpovědi

Graf užití odpovědi

Poprvé odpovězeno: ? Naposledy odpovězeno: ?
Stav:
#12503
Užití:
1 1 0
Dotaz: Telefonické jazykové poradenství
Konkrétní dotaz: Funguje telefonická jazyková poradna každý den?
Klíčové slovo: telefon
Odpověď: Telefonická linka jazykové poradny je vám k dispozici každý všední den od 10 do 12 hodin. V době letních prázdnin bývá její činnost omezena na tři dny v týdnu (úterý–čtvrtek).
Poslední užití: 23.5.2022
Atributy odpovědi

Graf užití odpovědi

Poprvé odpovězeno: ? Naposledy odpovězeno: ?
Stav:
#11468
Užití:
1 1 0
Dotaz: Telefonické jazykové poradenství
Konkrétní dotaz: Telefonní linka jazykové poradny je velmi často obsazena. Jste hodně vytíženi?
Klíčové slovo: telefon
Odpověď: Ano, telefonní linka bývá někdy skutečně vytížená, na základě vyjádření našich tazatelů však máme ověřeno, že se na několikátý pokus nakonec dovolali.
Poslední užití: 20.10.2021
Atributy odpovědi

Graf užití odpovědi

Poprvé odpovězeno: ? Naposledy odpovězeno: ?
Stav:
#11348
Užití:
1 1 0
Dotaz: Telefonické jazykové poradenství
Konkrétní dotaz: Nemohl jsem se do jazykové poradny dlouhou dobu dovolat.
Klíčové slovo: telefon
Odpověď: Bohužel, jazyková poradna bývá občas velmi vytížená. Zájem tazatelů je značný. Doporučujeme vám v takovém případě volání opakovat.
Poslední užití: 19.8.2021
Atributy odpovědi

Graf užití odpovědi

Poprvé odpovězeno: ? Naposledy odpovězeno: ?
Stav:
#11320
Užití:
1 1 0
Dotaz: Telefonické jazykové poradenství
Konkrétní dotaz: Funguje jazyková poradna bezplatně?
Klíčové slovo: telefon
Odpověď: Telefonické konzultace jazykových dotazů jsou bezplatné, respektive platíte cenu běžného telefonického hovoru. Placená služba je písemné vypracování odpovědi na jazykový dotaz. O tu je třeba požádat e-mailem (poradna@ujc.cas.cz) a do předmětu napsat „žádost o vypracování odpovědi na jazykový dotaz“. Další informace naleznete na adrese http://www.ujc.cas.cz/jazykova-poradna/zakladni-kontakty.html.
Poslední užití: 26.5.2020
Atributy odpovědi

Graf užití odpovědi

Poprvé odpovězeno: ? Naposledy odpovězeno: ?
Stav:
#8868
Užití:
1 1 0
Dotaz: Telefonické jazykové poradenství
Konkrétní dotaz: Nedaří se mi dovolat do jazykové poradny, proč není možné čekat na lince na spojení?
Klíčové slovo: telefon
Odpověď: Bohužel, současné technické nastavení tento způsob spojení neumožňuje. Můžeme vám jen doporučit opakovat volání.
Poslední užití: 20.2.2020
Atributy odpovědi

Graf užití odpovědi

Poprvé odpovězeno: ? Naposledy odpovězeno: ?
Stav:
#5817
Užití:
1 1 0
Dotaz: Zkratky grafické
Konkrétní dotaz: Když uvádíme na firemním webu kontakty, píše se před konkrétním telefonním číslem správně „telefon“ zkráceně jako „tel.:“ (s tečkou) nebo jenom „tel:“ (bez tečky)?
Klíčové slovo: telefon
Odpověď: Slova se běžně zkracují tak, že se uvede pouze začátek (jedno až několik písmen) a zbytek se nahradí tečkou. Po tečce se píše mezera nebo jiné interpunkční znaménko. Slovo „telefon“ se standardně zkracuje jako „tel.“, tedy rozhodně s tečkou. Pokud se touto zkratkou uvádí konkrétní telefonní číslo, je obvyklé jeho uvození dvojtečkou, která se v takovém případě píše natěsno za tečku.
Zvažované varianty:
tel.: tel:
Poslední užití: 29.5.2015
Atributy odpovědi
Jazykový zdroj: Internetová jazyková příručka. (platí od 2008)

Graf užití odpovědi

Poprvé odpovězeno: ? Naposledy odpovězeno: ?
Stav:
#5779
Užití:
1 1 0
Dotaz: Zkratky grafické
Konkrétní dotaz: Když uvádíme na firemním webu kontakty, píše se před konkrétním telefonním číslem správně „telefon“ zkráceně jako „tel.:“ (s tečkou) nebo jenom „tel:“ (bez tečky)? A kdyby se to případně zkracovalo jen na první písmeno „t“, musí být před dvojtečkou tečka?
Klíčové slovo: telefon
Odpověď: Slova se běžně zkracují tak, že se uvede pouze začátek (jedno až několik písmen) a zbytek se nahradí tečkou. Po tečce se píše mezera nebo jiné interpunkční znaménko. Slovo „telefon“ se standardně zkracuje jako „tel.“, tedy rozhodně s tečkou. Pokud se touto zkratkou uvádí konkrétní telefonní číslo, je obvyklé jeho uvození dvojtečkou, která se v takovém případě píše natěsno za tečku. Slovo „telefon“ je samozřejmě možné zkrátit až na pouhé jedno počáteční písmeno jako „t.“. Je však třeba počítat s tím, že ze zkratky samotné lze těžko poznat, které slovo zastupuje. Srozumitelnost může ovšem zajistit okolní kontext.
Zvažované varianty:
tel.: tel: t.: t:
Poslední užití: 3.1.2017
Atributy odpovědi
Jazykový zdroj: Internetová jazyková příručka. (platí od 2008)

Graf užití odpovědi

Poprvé odpovězeno: ? Naposledy odpovězeno: ?